تعديل

التسميات

الثلاثاء، 17 ديسمبر 2013

يحكى شاهد عيان معجزة بمزار البابا شنودة الثالث

يحكى شاهد عيان
==========

معجزة بمزار البابا شنودة الثالث امس الخميس الموافق 21/6/2012 الساعة 1 ظهرا وتبدأ المعجزة اثناء زيارتنا لمزار البابا شنودة و من حسن حظنا المزار كان فاضى ففتح ابونا المسؤل الحديد ودخلنا جميعا انا وامى واخواتى وسجدنا على الجسد وكان بجوارى شخص يبكى وصوته ارتفع بقوله انا تعبت وبكى بكاء شديد



وبعد اقل من خمس دقايق سقط هذا الشخص وابتدأ صوته يتغير ويصرخ لدرجة افزعت الصغار والسيدات واخرجنا الاطفال خارج المزار وابتدء الشخص ده يخرج منه صوت اجش صعب ويقول مش هخرج منه يا شنودة ....مش هسيبوا يا شنودة .....

وهنا جميعا سمعنا صوت قلم على وجه حد احنا مش شايفينوا وابتدأ يقول تانى انا مش هخرج يا انبا شنودة .... مش هسيبو يا انبا شنودة

وابتدأ الشخص الذى يدعى نبيل يزحف حول مكان جسد البابا ولكنه زحف بالخلف ويزداد الصراخ والرعشة وبكاء جميع الواقفين بما فيهم زوجته وابنه المعاق وباقى عائلته ..

وفجأه صرخ ، خلاص انا هاطلع منه يا انبا شنودة ، انا مش قدك يا انبا شنودة ، وكأن حد شال نبيل من حذام البنطلون من الخلف لدرجة انه كان وجه على الارض و رجله ووسطه مرتفع عن الارض

اصدر صرخه عظيمة ثم اغمى عليه وهناك دخلت بسرعة حولت ارفعه لاقيت احدى اصابع يده تنزف دم على الارض ثم رفعت نبيل من الارض واجلسته على كرسى بمساعدة ابونا الراهب الموجود بالمزار

وهنا ابونا سأل نبيل قاله انت شوفت البابا ، قاله ايوة وهو اللى خرج الشيطان منى ، وهنا ابونا قال للناس كلها لازم ندى التحية للبابا شنوده وامتلاء المزار بالتصفيق والزراغيد

البابا شنودة قوى فى شفاعته .. بركته تكون معانا امين




تم النقل من موقع رب المجد

0 التعليقات :

إضغط هنا لإضافة تعليق

إرسال تعليق

Blogger Widgets